חכם שלום כהן זעק באלעד: "בואו לא נשחק עם הקב"ה"

ערב שבת אחד האישה התעכבה בחדר השינה, הבעל שנכנס לחדר לראות מה קורה אתה ומדוע היא מתעכבת כל כך, לתדהמתו ראה אותה גולשת במחשב בעיצומה של השבת! הבית התפרק לגמרי.
שלום בידרמן 5 Comment on חכם שלום כהן זעק באלעד: "בואו לא נשחק עם הקב"ה"

"אם חכמי ישראל אסרו זמר יווני, אם חכמי ישראל התריעו מפני ספרים חיצוניים אז זה אסור בתכלית האיסור ולא משנה כמה אתה חכם כמה אתה גאון" • "בכל מקום הציבור החרדי מקבל מכות, צעירים נלקחים מאתנו אחד אחרי השני"

ערב שבת אחד האישה התעכבה בחדר השינה, הבעל שנכנס לחדר לראות מה קורה אתה ומדוע היא מתעכבת כל כך, לתדהמתו ראה אותה גולשת במחשב בעיצומה של השבת! הבית התפרק לגמרי.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפים מתושבי העיר אלעד מכל החוגים והעדות התקבצו השבוע וגדשו את מושבי ה"אמפי פארק" תחת כיפת השמים בעצרת סביב התפשטות הטכנולוגיה בדור.

חכם שלום אמר בדרשתו "מה הייתה הסיבה להתפקרותו של אלישע בן אבויה, שאפילו את שמו לא הזכירו חז"ל לאחר מכן וכינו אותו בשם "אחר"…מספרת לנו הגמרא שהיה שומע זמר יווני, וספרים חיצונים היו נושרים מבגדיו, וכי למי מאתנו יש ספק בגדלותו של אותו אלישע?, האם יש לנו ספק בכך שהוא דקדק בכל המצות קלה כבחמורה למעלה מן המשוער? הרי הוא היה גאון בתורה, ובוודאי הניח תפילין של רש"י ור"ת, ואולי עוד כמה זוגות תפילין לחומרא, ובוודאי דקדק בהלכות שבת קלה כבחמורה בכל אורחותיו, אלא מאי? ללא ספק אם היינו באים אליו ואומרים לו רבנו" איך אתה שומע זמר יווני? איך אתה מעיין בספרים חיצוניים? היה משיב לנו, מי אתם בכלל? וכי הגעתם לקרסוליי בעמל התורה? בעבודת המידות?, לי זה לא יקרה… אני מספיק אחראי ובוגר כדי שזה לא ישפיע עלי חלילה…

"איך זה שלמרות כל גדלותו של אלישע בן אבויה הוא הדרדר באופן כל כך נורא, ענה ראש הישיבה, מן השמים הכשילו אותו, חובתו של כל יהודי ויהודי באשר הוא, ולא משנה מה היא דרגתו לשמוע בקול חכמי ישראל שבכל דור ודור ללא כל פשרות וללא כל פניות, "לא משחקים עם הקב"ה". רבותי, אם חכמי ישראל אסרו זמר יווני, אם חכמי ישראל התריעו מפני ספרים חיצוניים אז זה אסור בתכלית האיסור ולא משנה כמה אתה חכם כמה אתה גאון.

מן השמים זימנו לא את המקרה של אותו הילד שאביו ציווהו לעלות על הסולם ולקיים את מצוות שילוח הקן, עלה הילד על הסולם וטיפס על העץ, ונפל ומת, אלישע בן אבויה שראה זאת, תמה תמיהה גדולה, היתכן? הרי הילד הזה קיים בו זמנית שתי מצוות ששכרן הוא אריכות ימים, "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך", וכן את מצוות שילוח הקן שעל קיומה הבטיחה תורתנו הקדושה, "והארכת ימים", והנה אותו הילד קיים את שתיהן ונפל ומת? אין זאת אלא שכל התורה כולה אינה אלא שקר אחד גדול, עפ"ל, איך זה קרה שמקושיא אחת וככל שתהיה גדולה פרק אלישע מעליו עול מלכות שמים, התשובה לכך היא שמשמים הכשילוהו, אל תסמוך על עצמך, אל תשחק עם בורא עולם, שהרי נכדו של אלישע בן אבויה אף הוא התקשה באותה הקושיא, ומייד תירץ, "והארכת ימים, בעולם הבא", הנכד שלו לא נבהל מהקושיא, הקשה, תירץ, והמשיך הלאה, ואילו אלישע נפל מהקושיא הזו, אין זה כי אם זאת כפי שאמרנו מקודם, מן השמים הכשילוהו.

וכן מוצאים אנו לכך עדות נוספת שמן השמים הכשילוהו, מספרת לנו הגמרא סיפור נוסף על רבי מאיר שטייל בשבת עם אלישע בן אבויה, רבי מאיר הלך ברגל ואילו אלישע היה רכוב על סוס והיו לומדים תורה, לפתע אמר אלישע לרבי מאיר, תעצור, הגענו לתחום שבת, שאל אותו רבי מאיר איך אתה יודע שהדענו לתחום שבת, וכי יש לך מכשיר מדידה? ענה לו אלישע ספרתי את צעדי הסוס וכך הגעתי למסקנא זו, אמר לו רבי מאיר אם אתה כזה חכם גדול, מדוע לא תחזור בתשובה, ענה לו אלישע, שמעתי בת קול שאומרת "שובו שבנים שובבים לבד מאחר"…והרי אין דבר העומד בפני התשובה? והרי ללא ספק אם הוא באמת היה חוזר בתשובה, היו מקבלים אותו?, אלא משמים הכשילוהו, רבותיי, אם אלישע בן אבויה שהיה רב גדול ועצום נכשל, מה נענה אנחנו?, שמעתי מקרה של משפחה שאני מכיר, שהאישה שהייתה אישה גדולה וחזקה שתמכה בבעלה ללא סייג, ודחפה אותו ללמוד בכל רגע פנוי, ונטלה על עצמה במסירות נפש את עול הבית ופרנסתו, לימים שגדלה המשפחה החלה לעבוד בחברת מחשבים כדי להגדיל את הכנסות הבית, וזאת כדי שהבעל הצדיק שלה יוכל לשבת ולהמשיך ללמוד באין מפריע, ערב שבת אחד האישה התעכבה בחדר השינה, הבעל שנכנס לחדר לראות מה קורה אתה ומדוע היא מתעכבת כל כך, לתדהמתו ראה אותה גולשת במחשב בעיצומה של השבת! הבית התפרק לגמרי. ילדיה ילדי החמד היום חילוניים גמורים". בכה מרן שליט"א, והוסיף: "רבותיי, אני אומר לכם, אני שישים שנה הייתי ללא טלפון בכלל זה לא היה חסר לי ולא קרה לי כלום, וגם היום מי שמטפל בטלפון זו ה"עזר כנגדי", שמעתי שנהג האוטובוס מהאסון הנורא שיחק בטלפון תוך כדי נהיגה, איזה אסון נורא רבותי, כמה חרדים נהרגו באסון הזה כמה נפצעו רח"ל…באומרו את המילים הללו פרץ  ראש הישיבה בבכי מטלטל וגרר אחריו את קהל האלפים בהתרגשות עצומה, הקב"ה מדבר אתנו, בכל מקום הציבור החרדי מקבל מכות, הערבים ימ"ש פוגעים בעיקר בחרדים, צעירים נלקחים מאתנו אחד אחרי השני, מה הקב"ה רוצה לומר לנו, אל תשחקו איתי, תקיימו את מצוותי ככתבם וכלשונם".

בסיום דבריו הוא סיפר שלפני כמה שנים השתתף בעצרת באצטדיון טדי בירושלים ביחד עם מרן הגר"ע יוסף, והוא זעק על נושא האייפון ובכה, איי. איי. אייפון… ומאות אנשים באותו הרגע שראו אותו בוכה זרקו מייד את המכשירים שלהם, ואף מנהלת בית ספר מצפת הגיעה אליו עם 200 מכשירי טלפון לא כשרים, וסיפרה לו שהבנות של בית הספר שמעו את קול זעקתו היוצאת מקירות ליבו, החליטו להתנתק מהמכשירים הלא כשרים ולעבור למכשיר כשר.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    בס"ד

    דברי חכם שלום שליט"א שפתיים ישק
    הלוואי וישמעו לו לא מעט מנהלים ברשת החינוך (לא רק מאלעד) מחזיקי אייפונים בלא בושה
    הלוואי והמוסדות החינוך של אל המעיין באמת יאכפו את האיסור ולא יקלטו (לפחות בריכוזים החרדיים) משפחות שכאלו במערכת! הבעיה שאת העסקנים הבכירים שם זה פשוט לא מעניין! חלקם אפילו בזים לזה!!!
    אז מה יעשה הילד ולא יחטא????

  2. 4

    אשרי הדור חזה פניו…. איך מדבר בדמעות.. מכל הלב והנשמה…
    אשרינו שזכינו….

  3. 3

    לשמיעת השיעור של מרן הנ"ל ועוד שיעורים
    במס' 0799304000

  4. 2

    לא רק חכם שלום כהן היה, גם הגרב"מ אזרחי, האדמו"ר מוויזניץ', האדמו"ר מרחמסטריבקא, ועוד הרבה רבנים גדולים

  5. 1

    דברים היוצאים מין הלב
    אין על חכם שלום כהן!!!!!!!